מבט נשי

מבט נשי
התכנית ששינתה את פני השיח המגדרי בזירת התקשורת של ישראל
מדוע נשים אוהבות רומנים רומנטיים?  |  זמן: 27:07
הרומן הרומנטי
פרק: 12
הרומן הרומנטי
אגדות ילדים
פרק: 3
אגדות ילדים
כדורסל
פרק: 8
כדורסל
תולדות השד
פרק: 145
תולדות השד
פורנוגרפיה
פרק: 10
פורנוגרפיה
ערביות
פרק: 14
ערביות
1  2

אורלי יניב, אורנה בן דור ובילי מוסקונה לרמן מגישות את תכנית הראיונות ששינתה את פני השיח המגדרי בתקשורת הישראלית.

בכל פרק עולים לדיון נושאים בוערים העומדים בלִבה של ההוויה הנשית: חוסר שוויון בשכר, הטרדה מינית, דימוי גוף, ייצוג פוליטי של נשים, פערים בשכר ועוד.

במשך שנים העניקה התכנית מקום יחיד ומיוחד לדיון מעמיק ואינטליגנטי בסוגיות פמיניסטיות מרכזיות מנקודת מבטן של נשים, תוך מתן במה למגוון רחב של מרואיינות ונושאים שנויים במחלוקת. "מבט נשי" הקפידה לכלול בתוך השיח מיעוטים שונים בחברה הישראלית, שסיפקו את נקודת מבטם הייחודית על תופעות חברתיות.

שלושת העונות הראשונות של התכנית הופקו בשיתוף חברת JCS.

מבית היוצר של הטלוויזיה החינוכית
משתתפים:
אורלי יניב, אורנה בן דור, בילי מוסקונה לרמן
משך: 30 דקות
שנת הפקה: 1996-2005

 

 

 

תגובות

אורלי יניב - תוכניות מצויינות
התוכניות שהנחתה אורלי יניב מצויינות. האם ניתן להעלות עוד תוכניות כאלו? תודה מראש
שירלי|14/02/12|צפון
פולארד
בייה שלום רב, אם הגעתו של ברק חוסיין אובמה ארצה אני קורא לכל אחד מאיתנו מכל מיגוון הפוליטי ליצור חזית ומאמץ לאומי לדרוש את שחרורו המיידית של פולארד. מעבר לחיבוק וחיוך של אובמה מסתתרת פרנויה אכזרית שבגללה פולארד נמק בכלא עד היום,אף ביידן סגנו הבטיח,שפולארד רק ישוחרר מהכלא על גופתו המת ,כמובן אנחנו מאחלים לביידין חיים ארוכים אבל את פולארד אנחנו כן דורשים שיהיה חופשי איתנו בארץ. בוא נחשוב פעמיים אם אובמה בכלל מביא איתו פתרון למזרח התיכון או בדיוק ההפך.בקדנציה הראשונה שלו הגיע למצרים,ותראו אך מצרים ניראת היום.רק מי השמועה שהוא מגיע לכאן נדלקו כבר סממנים של אנתיפדה שלישית, מה יהיה ואך תראה ארץ ישראל בסוף הקדנציה של אובמה ? הפרד ומשול . אחרי שאובמה הפנה את גבו למוברק בדיוק באותו דרך ש גימי קרטר בזמנו עשה להשאה איראנית ב-1979 ובכך שולח איתות ברור לחומייני שהדרך חזור לאירן פתוח לפניו,מעשה שגרם לתוצאות טרגיות שעדיין מהדהדות בכל המזרח התיכון ואכן אובמה עשה אותה דבר אם מוברק אם אותן התוצאות כמעט ובוא לא נשכח שאובמה הצהיר שקרטר מורו ורבו מי "א עד ת" בכל הקשור למזרח התיכון. ביהדות יש לנו פתגם אם לא נעשה קידוש,לנו יעשו הבדלה.לכן בוא נקדש לא רק את המטרה אלא גם את האדם שגייסנו בכדי למסור לנו מדע על ארצות ערב והקריב למענינו הכל.היום מצבו הבריאותית לגמרי לא יציב והאחריות במלואה מוטלת עלינו להביא אותו הביתה עכשיו אבל בטח לא להמשיך לשתף פעולה אם האמריקאים ולהפוך את יונתן לשעיר עזאזל,עונשו הוא כבר שילם כפל כפליים אם לא יותר. כל אחד מאיתנו צריך ליישר קו מול נשיא הארצות הברית בלי ברק בעיניים ולדרוש אחת ולתמיד שיהונתן ישוחרר מהכלא במיידי ודי לאכזריות הזאת שחונקת את יונתן 28 שנה מול העיניים שלנו באטיות למוות בטוח. את זה הסורים כבר עשו לאלי כהן עליו השלום כשעמדנו מנגד חסרי אונים. הפעם הזאת אולי עוד נוכל להגיד, "ויפדו העם את יונתן ולא מת." שמואל (א) גדעון בן יעקב רעננה
גדעון בן יעקב|08/03/13|רעננה
מנכ"ל ערוץ 10 משתף פעולבה עם הפרסומאי של נתניהו
נתחיל במאוחר! אתמול כלבוטק בהנחיית רפי גינת הראתה מעלליו של גונב זהויות שעוקץ רוכשי סלולרי. הודגש שהשימוש ב"מזומן בזמן" של רשות הדואר טוב מאד, אבל לא נותן ביטחון בעיסקאות מפוקפקות באינטרנט. במהלך התוכנית, משעממת במיוחד בסגנון ערוץ 1 והרדיו, הוקרנה פעמיים פרסומת רשות הדואר, אותה רשות שנראתה כול הזמן בקטעי הפרומו במשך השבוע. הפרסומת היא הפרסומת הידועה, בה נראה אונס של סבתא מריאנו בידי שודד רעול פנים בטיול רשות הדואר ברומא. הפרסומת זכתה לבכורה במסיבת פרס הידועה, ששימשה באמצעות קטעי פרס, קטעי פרסומת במהלכה ובשבוע הקודם בשעה שמונה בבוקר ושלוש בצהריים, קטעי קומיקאים מארץ נהדרת וקלוזאפים מתאימים לפירסום מוצרים וקשירתם לאריכות ימיו של פרס: הקוטג' עם הבית של תנובה, שוופס למון, קפה ג'ייקובס, סיגריות, גת ומבסוטון! כול זה בוצע בשילוב השפלת נשים ותינוקות. בולט הקשר בין גינת, ממציא "אונס סבתא", לסמסונוב, הפרסומאי של נתניהו וממציא שיטת הבריונות המכובדת בתקשורת, המאפיה האמיתית! פרסומת האונס של סבתא מריאנו "מראה" כול שעה את נכונות דבריו של השופט המכובד, האחראי על המשמעת בליכוד, "בנות אוהבות שמקיימים איתם קשר מיני כפוי", פיתוח של הצגת קצב ב"ארץ נהדרת" כ"שוגרדדי" תמים ש"עבדו עליו"! יש קשר ברור של גינת וסמסונוב עם הקומיקאים, והקומיקאיות המכוערות שמשחקות במצוות סרסורי הפירסום, כשאונס המין הנשי האמיתי כולו לא מספק את רגשי הנחיתות, הכול בשירות הפחדת הציבור שהופקר ע"י נתניהו, לשכנע את הציבור שירכוש ביטוחים מחברות הביטוח שכאילו יתנו לו ביטחון. אני לא אומר שגינת עבר לתפקיד בפקודת נתניהו והפרסומאי שלו, אבל הקשר הברור בפרסומת לנושא שבתחקיר של גינת נוצר במשך עבודה של חודש לפחות! לא משנה מצד מי באה הפנייה, ברור שגינת מצא את הפתרון המושלם לערוץ כושל חסר כיוון ומימון, שתלוי לחלוטין ברצונו של ראש הממשלה! בינתיים הפרסומת של רשות הדואר יחד עם פרסומות השוד של גילה אלמגור והבורר והטחול של הוט, כולן פרסומות ביטוח ותקשורת, הביאו לשבוע מלא במעשי אונס ורצח! מישהו יכול לשער מה יהיה עתיד המדינה שהופקרה לשיתוף פעולה של התקשורת, חברות הביטוח, מנהיג המדינה והפרסומאי שלו?
רון גל|28/06/13|תל אביב

סגור